Muzeji Hrvatskog zagorja

Izložbe

Srednjovjekovna čudovišta - reljefni prikazi na keramičkim pećnjacima

[Dvor Veliki Tabor] 18.11.2016. - 27.01.2017.

Muzeji Hrvatskog zagorja – Dvor Veliki Tabor u petak, 18. studenog 2016 javnosti je predstavlio arheološku izložbu »Srednjovjekovna čudovišta - reljefni prikazi na keramičkim pećnjacima«.

Na brojnim sačuvanim ulomcima pećnjaka pronađenih diljem kontinentalne Hrvatske uočavaju se prikazi srednjovjekovnog imaginarija poput scena iz srednjovjekovnih bestijarija, basni i legendi. Čudovišta poput grifona, zmaja ili sirene imaju tradiciju puno dužu od srednjega vijeka, a njihovo značenje u europskoj kršćanskoj ikonografiji predstavit će se na izložbi putem reljefno ukrašenih pećnjaka pohranjenih u Srednjovjekovnoj arheološkoj zbirci Dvora Veliki Tabor i Arheološkoj zbirci Muzeja seljačkih buna. Osim izložaka iz fundusa Muzeja Hrvatskog zagorja, izložit će se i pećnjaci s najzanimljivijim figuralnim prikazima pohranjeni u brojnim muzejskim institucijama kontinentalne Hrvatske (Gradski muzej Čazma, Gradski muzej Varaždin, Muzej Moslavine Kutina, Muzej Međimurja Čakovec, Zavičajna zbirka Grada Orahovica, Gradski Muzej Samobor, Gradski muzej Bjelovar, Gradski muzej Požega). Spomenuti nalazi svjedoče o najrazličitijim tipovima pećnjaka i visokom dometu pećarskog obrta na prostoru središnje Hrvatske u razdoblju od 14. do 17. stoljeća.
Izložba također nastoji upoznati posjetitelje s vrlo zahtjevnim procesom restauriranja. Brojni velikotaborski nalazi ulomaka pećnjaka omogućili su izradu idealnih rekonstrukcija renesansno-baroknih kaljevih peći, restauriranih od originalnih ulomaka iskopanih tijekom arheoloških istraživanja, što predstavlja prvi takav zahvat na arheološkoj građi u Hrvatskoj.

Autorica izložbe je viša kustosica arheologinja Muzeja dr.sc. Ivana Škiljan. Izložba ostaje otvorena do 27. siječnja 2017. godine, a može se razgledati svakog dana osim ponedjeljka od 9 do 15 sati.